Logotyp för Ving
Kvinna håller på med sin mobiltelefon

Vings app

Ving till Iphone och Android

Vi har samlat allt du behöver, både före och under och efter semestern, i vår app.

Vings app

Före resan

  • Inspireras till din nästa resa
  • Läs mer om ditt resmål och hotell
  • Se aktuella erbjudanden
  • Boka din resa
  • Boka tillval och uppgradera din resa
  • Beställ taxfree
  • Checka in i appen
  • Ha tillgång till din biljett
  • Få notiser och påminnelser om resan
Ving app

Under resan

När du åker på en charterresa

  • Läsa om vår service och se när du kan träffa våra Vingvärdar
  • Se information om våra utflykter
  • Beställ taxfree till hemresan
  • Få besked när och var transferbussen hämtar vid hemresan
  • Få notiser och påminnelser om resan
vings app

Efter resan

  • Se tillbaka på din semester
  • Hitta inspiration inför din nästa resa
  • Kom i kontakt med oss
  • Boka din nästa resa
  • Få notiser och påminnelser om resan

Vanliga frågor och svar

Här hittar du vanliga frågor och svar om vår app

Varför kan jag inte se min bokade resa i appen?

Om du är ansvarig för bokningen och huvudresenär för resan kontrollera följande:

  • Att du använder den senaste versionen av appen.
  • Att du är inloggad på samma e-postadress som du bokade resan med.

Om du inte är inloggad med samma e-postadress ska du vid bokning ha fått ett mejl med en länk att välja lösenord. Du kan också du klicka på glömt lösenord här så får du nytt mejl.

Varför kan jag inte se min bokade resa trots att jag är huvudresenär och inloggad i appen?

Om du redan är inloggad i appen och inte kan se din resa, vänligen kontrollera följande:

  • Att du är inloggad med samma e-postadress som du bokade resan med, om inte logga in med den e-postadress du angav vid bokning.
  • Är du redan inloggad med samma e-postadress som du angav vid bokning, kan du manuellt testa att lägga till bokningen genom att klicka på ”Lägg till bokning” på Min sida.

Om du upplever att du som inloggad inte får upp din resa utan att sidan står och laddar kan det bero på din internetuppkoppling. Vi rekommenderar då att du testar igen när ditt internet har stabiliserats.

Har du efter dessa steg fortfarande problem med att komma in i appen eller se din resa ber vi dig kontakta Vings kundservice på 0771-995 995.

Har du lyckats logga in men inte upplever att din resa syns kan du testa att logga ut och logga in igen.

Vi rekommenderar även att avinstallera appen och sedan installera den på nytt då vissa problem kan ligga kvar trots uppdaterad version.

Varför kan jag som medresenär inte se min resa i appen?

Om du är medresenär på en bokning och inte kan se den, gör följande:

  • Be huvudresenären bjuda in dig via funktionen ”bjud in medresenär" som finns under ”bokning och betalning” på Min sida i appen. Huvudresenären lägger sedan till den e-postadressen du önskar bli inbjuden på under dig som resenär.

Jag har inget konto/Min sida och är medresenär på en bokning. Hur gör jag för att se resan i appen?

Har du inte ett konto/Min sida hos Ving kan du skapa ett. Efter detta ber du huvudresenären på resa att ge dig tillgång till resan via funktionen "bjud in medresenär" som finns under "bokning och betalning" på Min sida i appen. Huvudresenären anger här mailadressen som du angav när du skapade en Min sida. .

Observera att det i dagsläget endast är möjligt att bli inbjuden som medresenär innan resan är påbörjad.