Med Goudas avbeställningsförsäkring för reguljära paketresor kan du få dina pengar tillbaka om något oförutsett händer som hindrar dig från att resa. Förutom själva resan med flyg och hotell försäkrar du också andra resekostnader som transfer, evenemang, specifika aktiviteter och liknande. Avbeställningsförsäkringen gäller helt utan självrisk.
Vad täcker Goudas avbeställningsförsäkring?
Avbeställningsförsäkringen täcker bland annat om du måste avbeställa din resa på grund av någon av följande orsaker:
Viktigt att veta är att försäkringen inte gäller vid avbeställning som beror på ett medicinskt tillstånd som visat symptom, varit föremål för läkarvård eller ändrad medicinering/behandling senare än 3 månader innan försäkringen tecknades, även om diagnos ställts efter att försäkringen tecknades. Läs de fullständiga villkoren på Goudas webbplats.
När resan har ett specifikt syfte
Avbeställningsförsäkringen gäller också om det finns ett särskilt syfte med resan och något inträffar som gör att detta syfte går förlorat. Några exempel:
Det enklaste sättet att boka avbeställningsförsäkringen är i samband med att du bokar din resa. På sidan där du anger resenärernas namn väljer du även "Avbeställningsförsäkring". Alla resenärer på samma bokning måste teckna försäkringen för att villkoren ska gälla hela resesällskapet.
Vill du lägga till avbeställningsförsäkringen på en redan bokad resa så kan du göra det fram till dess att resans anmälningsavgift är betald. Det görs genom att ringa oss på 0771-995 995. Försäkringen betalas sedan tillsammans med anmälningsavgiften och kan inte ändras efter att handpenningen har kommit oss tillhanda.