Kvalitet har alltid varit ett av Vings värdeord. Ett ord som vi vill förknippas med och som alltid ska genomsyra vår organisation och vårt arbetssätt. Hög kvalitet ger nöjda kunder och nöjda kunder kommer tillbaka.
En överväldigande majoritet av våra gäster är nöjda och i dagsläget är det färre än två procent som väljer att reklamera sin resa efter hemkomst.
Samtidigt är det en självklarhet för oss att rätta till de misstag som begås, lösa de problem som uppstår och fånga upp de synpunkter vi får från våra kunder. Vi ser det som värdefull feedback eftersom vi ständigt jobbar på att utvecklas och bli ännu bättre.
Om du har några frågor är du välkommen att mejla till Quality & Claims avdelning: quality@ving.se eller skriva till: Ving Quality & Claims , 105 20 Stockholm.
Som ett led i vårt kvalitetsarbete ämnar vi vara så transparenta som möjligt kring vad våra kunder tycker om oss och vår produkt. Därför visar vi bl.a. "Gästernas betyg" på våra hotellsidor på Ving.se.
De största och mest omfattande kvalitetsundersökningarna står vi själva för. Efter hemresan får gästerna fylla i ett frågeformulär med detaljerade frågor om hur semestern har varit. Majoriteten av våra resenärer fyller i frågeformulären som skickas ut efter hemkomst och det är vi väldigt tacksamma för.
Frågeformuläret är det viktigaste verktyget vi har för att följa upp vårt kvalitetsarbete. Utifrån svaren kan vi avgöra exempelvis vilka hotell och resmål vi ska satsa på eller ta bort, om vi behöver förbättra vår service på något resmål eller kanske sätta in en extra transferbuss.
Här följer några exempel på vad svaren resulterat i genom åren:
På 70-talet öppnade vi vårt första Sunwing Family Resort och konceptet har sedan utvecklats i takt med tiden, inte minst med hjälp av alla våra gäster som ger oss synpunkter och förslag på förbättringar.
För ett par år sedan började Sunclass Airlines få sämre betyg för maten ombord. En utredning tillsattes och ett par månader senare kom en ny matbricka med större portioner från utvalda kvalitetsleverantörer. Idag är det Sunclass Airlines som får högst betyg på frågan om flygmat av alla charterflygbolag i Sverige.
Vi har samlat allt våra kunder behöver, både före och under semestern, i en smidig app. Ving-appen finns till iPhone och Android.