Är det lönt att fylla i frågeformuläret? Läser ni det överhuvudtaget?
Ja, frågeformuläret är vårt absolut viktigaste verktyg när det gäller produktutveckling och uppföljning. Din medverkan är av största betydelse och vi är mycket tacksamma för att tusentals av våra resenärer vill hjälpa oss att bli ännu bättre.
Hur många fyller i frågeformuläret?
I dagsläget har vi en svarsfrekvens på cirka 45-50 procent.
Vad gör ni med svaren?
Svaren analyseras in i minsta detalj och distribueras veckovis till personalen på alla våra resmål och hotell. På resmålen går servicechefen igenom siffrorna tillsammans med Vingvärdarna, och på hotellen bryts de ner på respektive avdelning så att städerskorna får ta del av sitt betyg, restaurangpersonalen av sitt etc.
Resultaten publiceras också på vårt intranät, där all personal kan ta del av veckans kvalitetstal. De finns även, i en förenklad version, under hotellpresentationerna på Ving.se i form av Gästernas betyg.
Vad händer med exempelvis hotell som får dåliga betyg?
Får ett hotell underkänt av våra gäster avbryts samarbetet, såvida hotellet inte kan presentera en förbättringsplan, exempelvis renovering av vissa lokaler – om det är just standarden som gästerna haft åsikter om.
På samma sätt utvärderar vi våra resmål. Om ett resmål inte håller måttet försvinner det vanligtvis ur programmet till nästa säsong.
Vad får jag som kund ut av min medverkan?
Tyvärr kan vi inte belöna alla som fyller i frågeformuläret med en rabatt, present eller liknande. Däremot är det ett sätt för dig, som kund, att påverka din nästa resa. Vi har utlottning fyra gånger per år, där alla som fyllt i och skickat in ett frågeformulär samt skrivit en motivering var de vill resa, med vem och varför, är med och tävlar om en resecheck på 5.000:- per utlottning.
Vill du komma i kontakt med oss hittar du våra kontaktuppgifter här.
Hjälp oss i fem minuter så blir nästa semester ännu bättre
På Ving arbetar vi hårt för att din semester ska bli ännu bättre. Frågeformuläret ger dig som gäst en möjlighet att delge oss dina synpunkter och vi på Ving får veta vad du varit speciellt nöjd med och vad vi kan bli bättre på.
Undersökningen, som är en av Nordens största, blir mer representativ ju fler som svarar. Desto större blir pressen på oss på Ving, på hotellet och alla inblandade att göra semestern ännu bättre. Och det är något som du själv får glädje av nästa gång du reser med oss.