Logotyp för Ving

Semesterrapporten 2016

- 5 spaningar på temat Service

I denna vår fjärde Semesterrapport gör vi en djupdykning i en av trenderna från Semesterrapporten 2013 – ”Personlig service här och nu”. En trend som visar att den personliga servicen inte är på utdöende, men att förväntningarna och kraven på ”bra service” har förändrats.

Vings Servicemodell

Vår tes i årets Semesterrapport är att bra service har fått en revival och att den blir allt viktigare för företag när det gäller att särskilja sig från sina konkurrenter. Kundernas tålamod blir allt kortare, inte minst i takt med att tekniken utvecklas. Fler och fler kräver snabba svar och hjälp här och nu. Får man inte den service man efterfrågar är steget att välja en konkurrent inte långt borta.

Semesterrapporten bygger på en mängd interna och externa undersökningar, samt underlag från diskussionerna i det ”Advisory Board” som Ving sammankallade hösten 2016. Årets ”Advisory Board” bestod av bl.a. Annika Creutzer, privatekonom, Hélène Benno, generalsekreterare Min Stora Dag, Rosalin Örnefalk, kommunikatör, Teddy Falkenek, ICA, Patrik Yderberg, Springtime Travel, Beata Wickbom, Digital Innovation Guru på itch och Patrik Marklund, produktchef Ving.

Ladda ner fullständiga Semesterrapporten 2016 (PDF)

Koncernchef för Thomas Cook Northern Europe, Magnus Wikner, om Semesterrapporten:

Om Ving – Översikt